فهرست مطالب
ممکن است همه یک توشه به وب سایت دیجی جنس سروصدا زدهاید و ممکن است حتی از آن خریدی داشته باشید. دیجی جنس به تیتر یک استارتاپ چیره در ادامه ایران، نقش بسزایی در ادامه رواج تمدن خرید کردن آنلاین ایفا کرده است. ممکن است همین سوال به جهت شما نیز مطرح شده که چرا همین به دست آوردن و فعالیت اینترنتی، نظیر اکثری دیگر از استارتاپها، به باخت نخورده است؟ به جهت آنالیز همین موضوع، می بایست بپردازیم که چه عواملی در ادامه موفقیت دیجی جنس نقش داشتهاند و چگونه همین کمپانی به یکی از از برگزیدگان فروشگاههای آنلاین جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه تبدیل شده است. استراتژیهایی که دیجی جنس در ادامه پیش گرفته است، اکثری از عامل ها توفیق همین کمپانی را تفسیر میدهند. چنانچه به دنبال شناختن مسیر موفقیت همین استارتاپ میباشید و عوارض توفیق آن را میخواهید، مقالهای که به محاسبه همین مسئله میپردازد، به جهت شما مطلوب خواهد بود.
رازهای توفیق دیجی کالا
دیجی جنس با طراحی خلاقانهای از وبسایت فروشگاهی شروع به فعالیت کرد، البته همین شروع محدود به یک ایده نبود؛ بلکه به شتاب توسعه یافت و امروزه بهطور شگرفی میتواند افتخار بکوشید که در ادامه طی یک سال 104,000 فروش را به تصویب رسانده است. در ادامه ادامه، علتهایی که منجر شد همین تیم به یکی از از محبوبترین و پرموفقترین فروشگاههای آنلاین تبدیل شود، آنالیز شده است.
1- گروه سازی مهمترین برهان توفیق آغاز آپ دیجی کالا
اگر از صاحبنظران و فعالان در ادامه زمینه به دست آوردن و فعالیت پرسش کنید که “چه عواملی موجب باخت استارتاپها میشود؟”، بیش از 90 درصد آن ها تیمسازی را به تیتر استدلال مهمی در ادامه توفیق یا این که باخت استارتاپها اسم میدهند. هماهنگی ناصحیح و اختلافات در ادامه تیم، به تیتر عوارض حیاتی شکست، به حیث میرسند. البته اکنون بیایید نگاهی به شروع خط مش حرکت دیجیکالا بیندازیم، چون اولین برهان توفیق همین پلتفرم، این تیمسازی بود.
دیجیکالا چطور آغاز به فعالیت کرد؟ برادران محمدی در ادامه سال 1385 با یک گروه پنج نفره، همین پروژه را راهاندازی کردند. آن ها از تام تواناییهایشان در ادامه حوزه برنامهنویسی و طراحی گرافیک بهره بردند و تمرکز خویش را بر ایجاد محتوای با میزان مرغوب بودن قرار دادند.
اهمیت و اعتنا به تیمسازی به قدری بالاست که اکثری از سرمایهگذاران، به جای سرمایهگذاری در ادامه ایده، بر روی گروه سرمایهگذاری میکنند و حتی ممکن هست ایده را تغییر و تحول دهند یا این که بهبود بخشند.
2- محاسبه بازار اولین قدم خط مش اندازی به دست آوردن و کار
آریا رول | قبل از ورود به میدان بازار، اضطراری هست مشتریان، رقبا، هزینهها، منابع و پتانسیل بازار را به اعتنا محاسبه کنید. در ادامه آغاز، همین دو اخوی هم بازدید کردند که یک وب سایت متفاوتی و با امکانات آنالیز و نقد محصولات الکترونیکی وجود ندارد، و همین ایده به جهت آن ها به تیتر مبدأی به جهت راهاندازی دیجیکالا تلقی شد.
در یکی از از گفتگوهای خود، حمید محمدی اشاره کرد: “مرحله اول، طراحی نوع به دست آوردن و فعالیت دیجیکالا و گسترش آن با اعتنا به موقعیت مملکت و نیازهای مخاطبان بود. در ادامه شروع همین مسیر، تمرکز خویش را بر بر روی ایجاد محتوای ارزشمند، تخصصی و نقد بی طرف گذاشتیم. همین بخش زیاد مهمی از نیازهای مشتریان مادرها بود که به شدت گزینه استقبال قرار گرفت و میتوان آن را به تیتر یکی از از عامل ها کلیدی توفیق دیجیکالا دانست.”
✔️ آیا نیاز به محصولات یا این که سرویس ها شما وجود دارد؟
✔️ کدام اشخاص به همین نیاز دارند؟
✔️ رقبای شما در ادامه بازار چه سرویس ها یا این که محصولاتی ارائه میدهند؟
✔️ چطور رقابت در ادامه همین بخش از بازار است؟
✔️ به دست آوردن و فعالیت شما چه خصوصیت تمایزی با بقیه رقبا دارد؟
به طور کلی، دیجیکالا با فروش محصولات محدود آغاز به فعالیت کرد و آنگاه با اعتنا به نیازهای بازار، فرآیند گسترش را آغاز کرد. علاوه بر این، با آنالیز بازار و نیازهای آن، دیجیکالا به تولید استارتاپهای تازه هم پرداخته است، به تیتر مثال، پلتفرم فروشگاهساز “دیجیفای”، یکی از از پروژههای جدید تاسیس همین کمپانی است.
3- راهکار واضح
برای تبدیل ایده به دست آوردن و فعالیت خویش به واقعیت، اضطراری هست که از ابزارهای وصال به هدف ها و نقشهراه به کارگیری نمایید که از نخست می بایست معین شوند. همین تیم از نخست معین کرد که هدف کلیدی به دست آوردن و فعالیت آن، ارائه داده ها گسترده، نقدهای حرفهای و تولید یک تجربه خرید کردن بینظیر است. همین استراتژی، الهام گرفته از ترکیبی از سایتهای CNET و Amazon بود و دقیقاً همین دستور یکی از از رازهای توفیق دیجیکالا را آماده کرد.
4- آغاز و عدم اتلاف وقت
تلف نمودن دوران و دلبستگی به آرمانهای ایدهآل، به یک دام وسیع تبدیل میشوند که خط مش به دست آوردن و کارهای تازه را سد میکند. خوبتر هست با یک طرح بی آلایش شروع نمایید تا مشکلات پیشرویتان را روشن کند. آنگاه با بهبود تلاش و ارتقا طرح به دست آوردن و کار، پیشروی کنید. دیجیکالا با به کارگیری از یکی از از قالبهای جوملا شروع به فعالیت کرد. فرض نمایید چنانچه از نخست به فکر طراحی یک اپلیکیشن یا این که وبسایت منحصر بودند، چهقدر دوران را تلف میکردند!
برادران محمدی، مدیر هزینه، بهبود تلاش و غربت از تجملگرایی را در ادامه حق تقدم کارهای خویش قرار دادند که همین مبادرت یکی از از عامل ها دارای اهمیت توفیق دیجیکالا بود.
5- بهبود تلاش و کارایی
ارتقاء تلاش و فرایندها در ادامه هر سطح از گسترش به دست آوردن و کار، میتواند به راهبردی چیره و سریعتر در ادامه حرکت به سوی توفیق باعث شود. همانطور که اشاره شد، هنگامی که دیجیکالا شروع به فعالیت کرد، موقعیت زیرساخت فناوری داده ها در ادامه مملکت به حالت قابل قبولی نرسیده بود. با همین حال، همین کمپانی از همین حالت و کمبود قوانین روشن ناامید نشد، بلکه به بهبود مداوم و استمراری متمرکز شد که یکی از از عامل ها ترقی آن بود.
علاوه بر آغاز به موقع، تمرکز بر بهترین روشهای بهرهوری و برطرف کردن نیازهای خریدار در ادامه هر مرحله، منجر شد که دیجیکالا نظیر اکثری از استارتآپها از باخت در ادامه برابر موانع خودداری کند.
6- جذب سرمایه گذار
پیشرفت هر به دست آوردن و کاری به سرمایهگذاری نیاز دارد. جذب سرمایهگذار میتواند به شدت تسریع رویش به دست آوردن و فعالیت شما را آماده آورده و در ادامه همین باره، اشکال روشهای سرمایهگذاری را به طور خلاصه توضیح دادیم. در ادامه سال 1391، دیجیکالا به جهت اولین توشه با جذب سرمایه از کمپانی سرآوا، توانست رویش 200 درصدی را تجربه کند. همین مسئله به تیتر یکی از از عامل ها دارای اهمیت توفیق دیجیکالا شناخته شد.
– جذب سرمایهگذار
– وامگیری
– اخذ گرنت
– جذب سرمایهگذاران فرشته (Angel investors)
– به کارگیری از سرمایهگذاری جمعی (Crowdfunding)
7- تمرکز بر روی ایجاد محتوای قدرتمند نیکی فقط فروش
دیجیکالا تأکید دارااست که ایجاد محتوای حرفهای امری حیاتی هست که می بایست به آن اعتنا شود. همین حیاتی هست که محتوا را بهجدیت بگیرید و آن را به میزان به اندازه با ارزش نگیرید. شرکتهایی که فقط به دیدهشدن خودشان در ادامه نتیجه های و فروش فکر میکنند، نمیتوانند تجربه کاربری لطف ارائه دهند. نخست می بایست محتوایی ایجاد نمایید که به صدق نیازهای اعضا را برآورده نماید و آنگاه آن را بهصورت مداوم و مداوم ارتقاء دهید.
این وب سایت بهطور یگانه بر تقویت بخش مقالات، توضیحات و اینفوگرافی محصولات و ایجاد پادکست تمرکز کرده است. همچنین، به جهت محصولات ویدیو نقد و آنالیز انجام میدهد و به تبلیغات گسترده هم میپردازد. از دوران آغاز کار، دیجیکالا به ایجاد محتوای غنی متمرکز شده هست که هیچ وب سایت دیگری به آن پرداخته نشده بود. بهطور کلی، تمرکز همین کمپانی بر ایجاد محتوای دارای ارتباط با گجتهای دیجیتال بوده هست و همین فعالیت بهصورت مداوم ادامه یافته هست که یکی از از عامل ها دارای اهمیت توفیق دیجیکالا بهشمار میآید.
8- تجربه کاربری مناسب
یکی از عامل ها دارای اهمیت توفیق دیجیکالا همین هست که همین کمپانی به مشتریان خویش تجربه کاربری متمایزی ارائه میدهد و دائماً همت می کند تا همین تجربه را بهبود بخشیده و از نظرات مشتریان در ادامه همین بهبودها بهره ببرد. همین کمپانی با محاسبه نیازها و خوی مشتریان و آشنایی علایق آنان، تعداد اعضا خویش را ارتقاء دیتا است. مثالهایی از تجربه کاربری مطلوب شامل ارائه موجودی بهروز کالاها، رعایت روانشناسی رنگها و طراحی مطلوب و دیدنی سایت، بخش نظرات و پاسخگویی به موقع به کاربران، ارائه داده ها جامع در ادامه برگه متاع و موردها شبیه است.
9- قابلیت مقایسه محصولات
دیجیکالا به خرید کردن هوشمندانه و آگاهانه تاکید میکند. به این دلیل، همین قابلیت را آماده کرده هست که اعضا محصولات را قبل از خرید کردن با یکدیگر مقایسه کنند. شعار دیجیکالا “بررسی، تعیین و خرید کردن کالا” است.
10- تنوع بالای محصولات
در آغاز، کمپانی دیجیکالا فقط به فروش محصولات دیجیتالی اکتفا میکرد. البته به تدریج، آنها تنوع محصولات خویش را ارتقاء دادند که همین تنوع، منجر ترقی و گسترش همین کمپانی و همینطور راضی بودن اعضا شد.
11- پشتیبانی سپس از خرید
دیجیکالا یک بخش ویژه را به کارها مشتریان اختصاص دیتا هست که همین قابلیت را به آنها میدهد که به راحتی و در ادامه مدت دوران 7 روزه محصولات را ردوبدل کنند. میزان مرغوب بودن مطلوب بستهبندی و تولید اعتماد اعضا به اصالت متاع از موردها حیاتی است. هنگامی که اعتماد شما به دیجیکالا جلب می شود و مطمئن میشوید که متاع کلیدی است، ممکن هست با پرداخت مقداری هزینه بیشتر، مشکلی نداشته باشید. سرویس ها دیجیپلاس هم یکی از از سرویس ها پشتیبانی محصولات همین کمپانی است.
12- تضمین بهترین ارزش و اورجینال بودن کالا
یکی از سرویس ها ویژهای که دیجیکالا را از بقیه فروشگاهها متفاوتی میکند، تضمین اصالت محصولات است. همین وب سایت با مقایسه قیمتها، بهترین ارزش را به مشتریان خویش ارائه میدهد.
13- تبلیغات موثر
از آنجایی که اعضا همین وب سایت از تام قشرهای جامعه تشکیل شدهاند، همین کمپانی به جهت تبلیغات از روشهای گوناگون سنتی و آنلاین بهره میبرد. همین فعالیت را از شیوه تام رسانههای مردمی انجام میدهد. تبلیغات سنتی از شیوه تلویزیون، رادیو و بیلبوردها انجام میشود. همین وب سایت با به کارگیری از تبلیغات، توانسته مشتریان متعددی را جذب نماید و این تبلیغات یکی از از عامل ها توفیق دیجیکالا شده است.
14- طرح های وفاداری مشتریان
برای دستیابی به سود بالا در ادامه مغازه آنلاین خود، می بایست به تولید وفاداری مشتریان اعتنا کنید. دیجیکالا هم از همین اورجینال پیروی می کند و بر بر روی وفاداری مشتریان خویش تمرکز میکند. یکی از از روشهایی که همین وب سایت به جهت جلب وفاداری مشتریان انجام میدهد، طرح باشگاه مشتریان و امتیازات دیجیکلاب است. در ادامه همین طرح، مشتریان با هر خرید کردن امتیاز اخذ کرده و آنگاه با به کارگیری از همین امتیازات، میتوانند محصولات دیگری را خریداری کنند. علاوه بر این، ارائه کدها و بنهای تخفیف در ادامه مناسبتهای مختلف، طرحهای فروش ویژه روزمره و تخفیفات شگفتانگیز از دیگر خدماتی هست که وب سایت دیجیکالا به جهت مشتریان ارائه میدهد.
15- دوران آغاز به فعالیت مناسب
یکی از عواملی که به توفیق دیجیکالا امداد کرده است، همین بود که آن ها هنگامی که هیچ مغازه مشابهی در ادامه جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت، مبادرت به آغاز فعالیت و اجرای ایده خویش کردند. به کلمه دیگر، آن ها با وجود عدم وجود رقبای جدی، به فعالیت خویش پرداختند.
16- شناسایی صحیح مشکلات و برطرف کردن بنیادی آنها
یکی از عوارض ترقی همین تیم همین هست که با هدف برطرف کردن نیازها و مشکلات موجود به میدان وارد شد. یکی از از همین نیازها، عدم دسترسی به محصولات کلیدی بود و دیگری، کمبود محتوای به اندازه و امکانات به جهت آنالیز محصولات. آن ها به لطف متوجه بودند که چرا مغازه خویش را تولید کردهاند و به چه هدفی میپردازند.
17- طراحی فن ای برگه محصول
آیا تا به هم اکنون اعتنا کردهاید که برگه محصولات همین وبسایت چه میزان حرفهای و جامع است؟ طراحی همین برگه به گونهای هست که به اعتماد اعضا امداد می کند و به مسائلی نظیر موردها ذیل اعتنا دارد. همین حرفهای بودن برگه متاع یکی از از عامل ها توفیق دیجی جنس است:
– ارائه ضمانت رجوع و برگشت وجه به شکل شفاف
– اکران نمودار ارزش به جهت بازدید نوسانات ارزش کالاها در ادامه ارتفاع زمان
– فیلتر هوشمند و حرفهای بر شالوده ویژگیهای محصولات نظیر برند، دستکم و حداکثر قیمت، و اسم فروشنده
– اکران تعداد خریدارانی که متاع را توصیه دادهاند
– قابلیت تحویل اکسپرس و پرداخت در ادامه محل
– لیست فروشندگان موردنظر
– آنالیز تخصصی محصول
– تکثیر دیدگاههای مثبت و منفی درباره محصول
– تکثیر تصاویر اعضا از متاع خریداری شده
ویژگیهای تام و ارائه داده ها جامع درباره محصولات، سبب ساز شده که اکثری از اشخاص به دنبال تولید یک وبسایت شبیه دیجی جنس باشند.
سایر عوارض توفیق دیجی کالا
موارد دیگری هم وجود دارا هستند که به ترقی همین تیم امداد کردهاند. به تیتر مثال، تعادل فی مابین چرخه عرضه و تقاضا، توسعه مرکزها توزیع، گسترش پلتفرم نرمافزاری، ارتقا زیرساختهای حمل و نقل و موردها دیگر که در ادامه اینجا ذکر نشده است.
در همین مقاله، به مهمترین عوارض توفیق دیجی جنس پرداختیم که منجر شد همین تیم به بزرگترین مرکز پردازش پیشنهاد در ادامه خاورمیانه تبدیل شود. به جهت راهاندازی یک وبسایت اینترنتی، نخست به نکاتی که در ادامه همین نوشته ابلاغ شده هست اعتنا نمایید و آنگاه به فعالیت بپردازید.