خبر گیربکس چیست؛ نحوه کار جعبهدنده خودرو

مقایسه پراید اگر سواری گرفتن از یک خودرو با امکانات فنی بهتر، ایمنتر و ظاهر مدرنتر برایتان اهمیت بیشتری دارد، بیشتر هزینه کنید و ساینا بخرید. پراید ۱۴۱ و ۱۳۲ فیسلیفتهای دهه هشتاد پراید صبا هستند که تغییرات بیشتری نسبت به مدل ۱۳۱ در ظاهر آنها ایجاد شده است. ظاهر بیرونی و طراحی داخلی این دو مدل که وجه اشتراکات زیادی دارند، با توجه به پیشرفت طراحی در صنعت خودروسازی امروز جای بحث و بررسی جعبه زیادی ندارد. تنها جلوه نمای جانبی این خودرو برجستگی اطراف گلگیر عقب است که از نمای جانبی شباهتی اندک با محصولات بنتلی را در اصول رانندگی در هوای بارانی و جاده لغزنده ذهن تداعی میکند. مشمولان واردات خودرو میتوانند با انصراف از واردات نسبت به دریافت خودروی داخلی بدون نوبت و با واگذاری فوری بهره مند شوند. در مصوبه مجلس، ابتدا با واردات ۷۰ هزار ماشین برای هر سال موافقت شد، اما با بررسی کمیسیونهای مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصمیم بر این شد که دولت خودروهایی را که کممصرف و ایمن هستند بدون سقف وارد کند. در طراحی داخل کابین از چوب درخت گردو استفاده شده که جلا داده شده و در نهایت همه این طراحی ها موجب شده که داخل کابین اتومبیل های مرسدس به کابین هواپیما شبیه باشد.

دمای مناسب داخل کابین خودرو، اهمیت بسیاری در نحوه رانندگی افراد دارد. در مقایسه کوییک با پراید 131 این دو خودرو از جهات مختلف میبایست به بررسی و مقایسه امکانات رفاهی داخل کابین این دو خودرو بپردازیم. در ادامه ما تلاش کردهایم تا انواع مدل پراید را بررسی کنیم تا شما بتوانید راحتتر این مقایسه را انجام دهید. همچنین، فروشگاه ما دارای یک مجموعهٔ گسترده از محصولات متنوع برای نیازهای مختلف شماست. که کاملترین تیپ پراید ۱۳۱ است، علاوه بر آپشنهای ذکر شده دارای فرمان هیدرولیک نیز هست. در صورت تمایل به خرید ماشین حتما بخشهای مختلف آن از جمله کولر را بررسی کیند و از عملکرد صحیح آنها مطمئن شوید، چرا که وجود نقص در هر بخش، موجب کاهش قیمت و ارزش ماشین میشود. برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش پراید ۱۳۱ به بخش آگهیهای خودرو در سایت دیوار مراجعه کنید. همانطور که میدانید. پایان پراید در سال ۱۳۹۹ رقم خورد و خط تولید این خودرو در شرکت سایپا برای همیشه متوقف شد. بی ام و برای سر پا ماندن در هنگامی که تمام تاسیسات شرکت در اختیار نیروهای متفقین بود، حتی به تولید تجهیزات آشپزخانه نیز روی آورد، زیرا کمپانی مجددا اجازه ی تولید هیچ گونه موتوری را نداشت.

تیپ بعدی که به خط تولید این مدل اضافه شد، بود که آن هم به دلیل فقدان فرمان هیدرولیک و کیسه هوا پس از مدتی توقف تولید شد. دو مدل دیگر از انواع پراید که باید دربارهشان صحبت کنیم، پراید ۱۴۱ و پراید ۱۳۱ هستند. پراید در زمان ورود به ایران و با توجه به عدم تنوع در بازار خودرو به شدت مورد استقبال قرار گرفت. با توجه به گرانیهای اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور باید بگوییم هر دو خودرو بازار خرید و فروش خوبی دارند. برای اینکه بدانیم کدام پراید برای خرید مناسبتر است، باید ابتدا در مورد تمامی مدلهای این خودرو اطلاعات کاملی داشته باشیم. رادیوپخش سانی 505با کیفیت پنل عالی از پلاستیک خوب و دارای ۴ خروجی برای اتصال به امپلی فایر میباشد این رادیوپخش دارای تغییر رنگ و پشتیبانی از اپلیکیشن برای تغییر رنگ تنطیمات را داراست.

هر دوی این تیپها دارای دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و ترمز هستند و موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۴ شدهاند. همچنین این خودرو دارای دو کیسه هوای برای راننده و سرنشین جلو است و فرمان هیدرولیک دارد. از لحاظ نقاط قوت و ضعف این خودرو هم در سطح پراید صبا قرار میگیرد، با این تفاوت که کیفیت سواری بهتری را برای راننده و سرنشین فراهم میکند. اکنون آخرین وظیفه گیربکس که کنترل سرعت به همراه ترمز می باشد نیز شرح داده شد و به طور کلی می توانیم نتیجه بگیریم که گیربکس مجموعه ای از جعبه دنده های مختلف می باشد که به وسیله چرخ دنده ها ، سرعت خروجی از موتور خودرو را با نسبت انتقال های مختلف به چرخ ها منتقل می کند و در این تغییر سرعت ، قدرت و سرعت لازم برای حرکت ایده آل خودرو در شرایط مختلف شهر و جاده را فراهم می کند. نسل اول تنها تا سال ۱۹۹۳ و نسل بعدی در دو نسخه هاچبک و سدان با نامهای و تا سال ۲۰۰۰ مهمان کرهایها بودند و عمر پراید در این کشور نیز به اتمام رسید. .